Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(59)
Forma i typ
Książki
(59)
Publikacje naukowe
(12)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(9)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(30)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(18)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Baczała Ditta
(4)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Błajet Piotr
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Drelich Sławomir
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Fedorowicz Małgorzata
(2)
Kasprowicz Marta
(2)
Kopyciński Maciej
(2)
Przyborowska Beata (1968- )
(2)
Wróblewska Violetta (1969- )
(2)
Abriszewska Paulina
(1)
Bagrowicz Jerzy (1938- )
(1)
Biczkowski Mirosław
(1)
Bień-Kacała Agnieszka (1974- )
(1)
Brodzińskiej Barbary
(1)
Brzostek Dariusz (1973-)
(1)
Buczkowski Roman
(1)
Burdziej Bogdan (1954- )
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Cichosz Marcin
(1)
Crouch Colin (1944- )
(1)
Czerniejewska Izabela (1976- )
(1)
Czwołka Arkadiusz
(1)
Degen Dorota
(1)
Didkowska Bernadeta
(1)
Dolny Edward (1950- )
(1)
Dolny Edwarda
(1)
Dominiak Łukasz
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbkowski Mirosław R
(1)
Falkowska Joanna (pedagog)
(1)
Fedorowicz Małgorzata. (1968- )
(1)
Ferenc Tomasz
(1)
Górska Agnieszka
(1)
Halkiewicz-Sojak Grażyna
(1)
Heumann Jürgen (1948- )
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jaworek Małgorzata (1977- )
(1)
Jeziński Marek
(1)
Kadlec Michał P. (1987- )
(1)
Kalinowska Maria (1954- )
(1)
Karaszewski Włodzimierz (1949- )
(1)
Kirsz Małgorzata
(1)
Kleśta-Nawrocki Rafał
(1)
Kowalewska Danuta
(1)
Kwiatkowska Anna Beata
(1)
Künstler-Langer Danuta
(1)
Leszczyński Marcin (filolog)
(1)
Leszniewski Tomasz
(1)
Michalski Jarosław (1964- )
(1)
Nieżurawski Lech
(1)
Olechnicki Krzysztof (1969- )
(1)
Owczarz Ewa (1950- )
(1)
Paprocka-Podlasiak Bogna
(1)
Pawłowska Bożena
(1)
Piotrowska Anna (finanse)
(1)
Piszczek Elwira
(1)
Polak Wojciech
(1)
Ratuszna Hanna
(1)
Robótka Halina
(1)
Robótka Halina (1946- )
(1)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(1)
Siemińska Ewa (nauki ekonomiczne)
(1)
Smulski Jerzy. (1956- )
(1)
Sysło Maciej Marek
(1)
Szulakiewicz Władysława
(1)
Wacewicz Sławomir
(1)
Wincławska Maria
(1)
Witkowska Justyna
(1)
Wiśniewska Marzenna
(1)
Wiśniewski Jerzy Witold
(1)
Wiśniewski Zenon
(1)
Wiśniewski Zenon (1950- )
(1)
Wróblewski Maciej
(1)
Wójtewicz Anna
(1)
Zaleska Ilona
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Ziółkowska Agata
(1)
Ziętek Bernard
(1)
Żelazny Mirosław
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Żywiczyński Przemysław (1971- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1801-1900
(3)
1701-1800
(1)
Kraj wydania
Polska
(59)
Język
polski
(59)
Odbiorca
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kultura
(4)
Literatura polska
(3)
Ciało ludzkie
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie
(2)
Literatura
(2)
Muzyka
(2)
Nauka
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika
(2)
Rynek pracy
(2)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(2)
Sztuka
(2)
Tematy i motywy
(2)
Wychowanie
(2)
Aborcja
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Anioły
(1)
Archiwa
(1)
Archiwistyka
(1)
Arteterapia
(1)
Asnyk, Adam (1838-1897)
(1)
Astrologia
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Bagrowicz, Jerzy (1938- )
(1)
Bajka i baśń ludowa polska
(1)
Bałucki, Michał (1837-1901)
(1)
Bezpieczeństwo demokratyczne
(1)
Bibliotekarstwo dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Bioenergetyka
(1)
Biurowość
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Cylkow, Izaak (1841-1908)
(1)
Demokracja
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja religijna
(1)
Ekonometria
(1)
Estetyka
(1)
Etyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Faleński, Felicjan Medard (1825-1910)
(1)
Feminizm
(1)
Finanse
(1)
Gesty
(1)
Gombrowicz, Witold 1904-1969)
(1)
Gomulicki, Juliusz Wiktor (1909-2006)
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka nieformalna
(1)
Informatyka
(1)
Informatyzacja
(1)
Internet
(1)
Intymność
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Ironia
(1)
Kapitał zagraniczny
(1)
Katecheza młodzieży
(1)
Klauzula sumienia
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Krasiński, Zygmunt (1812-1859)
(1)
Kraszewski, Józef Ignacy (1812-1887)
(1)
Lasery
(1)
Liberalizm gospodarczy
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Logopedia
(1)
Lubowski, Edward (1837-1923)
(1)
Magia
(1)
Metafora
(1)
Metodologia
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Nadprzyrodzoność w literaturze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie akademickie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauki społeczne
(1)
Neuroedukacja
(1)
Nieruchomości
(1)
Obsługa klienta
(1)
Ochrona życia poczętego
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Osobowość
(1)
Plan Rozwoju Obszarów Wiejskich 2004-2006
(1)
Plan Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013
(1)
Plastyka
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Praktyki kulturowe
(1)
Prawo państwowe
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępczość gospodarcza
(1)
Temat: dzieło
Nie-Boska komedia
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(6)
1801-1900
(3)
1989-2000
(3)
1801-
(2)
1945-1989
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(2)
Esej
(1)
Kryminał
(1)
Literatura polska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki
(1)
Poemat dygresyjny polski
(1)
Powieść
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Literaturoznawstwo
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Historia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
59 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [299]-315. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
"Swego czasu Marta Piwińska pisała, że wiemy już niemal wszystko o romantycznym duchu i duchach, w związku z czym czas na zajęcie się romantycznym ciałem, o którym wiemy niewiele. Kompleksową odpowiedzią na to wezwanie stała się dopiero książka Pauliny Abriszewskiej Ciało w literaturze, literackie, literatury. Trzy studia o romantyzmie. Książka nie zamyka przy tym perspektywy badawczej. Wprost przeciwnie - i to jedna z zalet recenzowanej pozycji - rozważania Autorki przecierają szlaki myślowe, wytyczają horyzonty refleksji o problemie i zarazem akcentują swoją (nieuchronną w tym przypadku) fragmentaryczność. Trzeba tu podkreślić odwagę badaczki w zmierzeniu się z tematem, o którym wiedzieliśmy, że wymaga zmierzenia się, ale który jednak omijaliśmy; dalsze pisanie o romantycznej somatyczności i sensualności musi rozpoczynać się od książki Ciało w literaturze, literackie, literatury, inicjującej w polskich badaniach nad romantyzmem systematyczną dyskusję nad somatycznością i sensualnością". Fragment recenzji wydawniczej Michała Kuziaka.
Wstęp. Ciało w literaturze, literackie, literatury * Część I. Chiazm, ruch, płacz – o lirykach lozańskich raz jeszcze * 1. Chiazmatyczna cykliczność a ironia (nie)romantyczna * 2. Snucie Ja * 3. Rewizje * 4. Polały się łzy me czyste, rzęsiste. Ciało, sensualność * Przedziwna liryka i krytyka somatyczna * Problem odbioru * Wspólnota adeptów sztuki interpretacji * 5. Wykraczając poza tekst * Część II. Romantyczne ucieleśnienie. Dystans, bliskość, ambiwalencje * 1. Dyskurs cielesny * Dyskusje. Problemy * Dyskursy. Przecięcia * 2. Dystans * Konwencja społeczna, salonowy dystans * „Dwie plamy atramentu” * Erotyka oka, gorączka erotyczna, romantyczna heroina * Fantazmatyczny dystans, semiotyzacja ciała, ciało jako a(o)bject * Oko a „czucie” * 3. Ambiwalencje * „Posągom jego myśli brakowało ciała” * „Zmysły idealne” i „nadświatowe ja” * „Kto kocha – widzieć chce choć cień postaci” * Ambiwalentny zwrot ku ciału – Poganka Narcyzy Żmichowskiej * Część III. Ciało literatury * 1. Materia życia – materia literatury * 2. Medialne kolaże romantyzmu * Rysunki, bazgroły * Lektooralność * Rękopisy * 3. Oralność / piśmienność: rekonesans * 4. Tęsknota za głosem i gestem, krytyka druku – przypadek Norwida * Norwidowskie (i nie tylko) aporie * Medialna triada * Norwidowskie słowo * Zakończenie, czyli dalsze pytania * Spis skrótów * Bibliografia * Nota bibliograficzna * Summary * Indeks osobowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 82(091) (1 egz.)
Kaucja: 32,30 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 167-177.
Zajmowanie się intymnością jako przedmiotem badań i analiz naukowych z uwagi na jej naturę jest działaniem, któremu towarzyszy ambiwalencja. W jaki bowiem sposób można opisać i wyjaśnić splot najbardziej osobistych odczuć, skoro nie potrafią ich w pełni wyrazić nawet osoby, których są udziałem? Pierwsza możliwość to uzbrojenie się w język naukowy, struktury pojęciowe podporządkowane żelaznej logice. Jest to podejście podobne do "pozytywistycznego" oglądu rzeczywistości przyrodniczej i społecznej. Druga możliwość, powstająca po odrzuceniu naiwności wynikającej z tej pierwszej, to wykorzystanie języka wyrażającego emocje, subiektywistycznego, podobnego do interpretatywnych prób wnikania w głąb ludzkiego doświadczenia. Ambiwalencja powstająca na styku tych dwóch porządków nie pozwala zasnąć spokojnie po napisaniu jakiegokolwiek fragmentu tekstu. I to ona jest najbardziej widocznym rysem prezentowanej monografii. Pomiędzy różnymi pęknięciami językowymi autorzy umieścili teksty lokujące intymność w polu zainteresowania takich dyscyplin jak: antropologia, metodologia badań naukowych, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia i psychologia. Posługując się ich systemem pojęć, ale nie stroniąc od języka codziennej emocjonalności, pisali o miejscu intymności w sferach fizyczności i psychiki człowieka, w kulturze współczesnej, w procesach rozwojowych i wychowawczych czy wreszcie w pracy z osobami niepełnosprawnymi. Prezentowana książka może więc przydać się wszystkim tym, którzy zajmują się innymi, w sensie osobistym i zawodowym. Nie zredukuje wprawdzie ich egzystencjalnego niepokoju, niewiele wyjaśni, ale - być może - pokaże, jak można stawiać pytania: o siebie w relacji z innymi, o innych w relacji z nami, o swoją codzienność, a także o to, jak badać zjawiska niewidzialne. Największym zagrożeniem dla naszej kondycji jest bowiem zaniechanie zadawania sobie niewygodnych pytań, bez względu na to, czym się zajmujemy. I to jest, zdaje się, najważniejszy argument przemawiający za przeczytaniem tej książki.Krzysztof Rubacha
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie - trzy drogi, jeden cel ma zarówno dużą wartość teoretyczną, jak i praktyczną. Na pewno zaś pragmatyczną, pokazuje, jak istotne dla danego obszaru naukowego jest interdyscyplinarne podejście specjalistów różnych dziedzin. [.] Książka stanowi kolejny wkład wzbogacenia literatury z zakresu pedagogiki specjalnej, zwłaszcza logopedii. daje wiele praktycznych rad. [.] Zresztą grono osób, do których jest kierowana ta pozycja, jest bardzo szerokie. Są to logopedzi, nauczyciele nauczania początkowego, terapeuci, pedagodzy specjalni, studenci kierunków pedagogicznych . A co chyba najistotniejsze - wszyscy mający wpływ na edukację w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52932 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Dla profesjonalistów teoretyków i praktyków zajmujących się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej.
Pozwalamy sobie polecić tę pozycję wszystkim zainteresowanym profesjonalistom - teoretykom i praktykom - zajmującym się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej, nieprofesjonalistom zainteresowanym problematyką terapii stosowanej wobec ludzkiej niepełnosprawności, zaburzeń i dysfunkcji występujących w każdym wieku oraz osobom, które chcą zgłębiać powyższe zagadnienia.Ditta BaczałaJacek J. Błeszyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 940 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 291-306.
Opracowanie zawiera wyniki kompleksowych badań nad problematyką absorpcji funduszy wdrażanych w ramach programów finansowanych ze Wspólnej Polityki Rolnej w regionie kujawsko-pomorskim. Walorem pracy jest zastosowanie szerokiego ujęcia problemowego (przyjęto ogół wdrażanych dotychczas programów UE), jak i uwzględnienie długiego horyzontu czasowego (od okresu przedakcesyjnego aż po ostatnią zakończoną perspektywę finansową, tj. lata 2007-2013). Pozwoliło to uchwycić zmiany zachodzące na przestrzeni kilkunastu lat w kierunkach i poziomie absorpcji środków unijnych z poszczególnych programów w każdej jednostce samorządowej (gmina, powiat). Skala przeprowadzonych badań (obejmująca wszystkie dotychczas wdrażane i zakończone programy UE skierowane na rozwój wsi i rolnictwa) oraz forma ich dokumentacji (62 tabele, 161 rycin) sprawiają, że jest to jedno z najpełniejszych opracowań o charakterze lokalnym i regionalnym z zakresu absorpcji funduszy unijnych ukierunkowanych na rozwój obszarów wiejskich.
WYKAZ SKRÓTÓW * WSTĘP * 1. ZAŁOŻENIA, CELE I METODYKA BADAŁ * 2. INSTRUMENTY WSPÓLNEJ POLITYKI ROLNEJ JAKO DETERMINANTA ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH* 2.1. Przedakcesyjny program SAPARD * 2.2. Sektorowy Program Operacyjny "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich" * 2.3. Plan Rozwoju Obszarów Wiejskich 2004-2006 * 2.4. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 * Oś 1: Poprawa konkurencyjności sektora rolnego i leśnego * Oś 2: Poprawa środowiska naturalnego i obszarów wiejskich * Oś 3: Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej * Oś 4: Leader * 3. UWARUNKOWANIA PROCESU ABSORPCJI FUNDUSZY UNIJNYCH * 3.1. Uwarunkowania przyrodnicze * 3.2. Przeszłość polityczno-gospodarcza * 3.3. Poziom rozwoju rolnictwa * 3.4. Proces urbanizacji i rozwoju społeczno-gospodarczego * 3.4.1. Uwarunkowania demograficzno-gospodarcze * 3.4.2. Infrastruktura techniczna * 3.4.3. Samorząd lokalny * 3.4.4. Syntetyczny wskaźnik poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego * 4. ZRÓŻNICOWANIE PRZESTRZENNE WDRAŻANIA PROGRAMU SAPARD * 4.1. Realizacja programu SAPARD według działań * 4.1.1. Poprawa przetwórstwa i marketingu artykułów rolnych i rybnych * 4.1.2. Inwestycje w gospodarstwach rolnych * 4.1.3. Rozwój i poprawa infrastruktury obszarów wiejskich * 4.1.4. Różnicowanie działalności gospodarczej na obszarach wiejskich * 4.2. Poziom i struktura absorpcji programu SAPARD * 4.3. Wdrażanie środków SAPARD według beneficjentów działań * 4.4. Wpływ uwarunkowań na poziom i strukturę absorpcji środków SAPARD * 5. REALIZACJA SEKTOROWEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO "RESTRUKTURYZACJA I MODERNIZACJA SEKTORA ŻYWNOŚCIOWEGO I ROZWÓJ OBSZARÓW WIEJSKICH" * 5.1. Realizacja SPO Rolnictwo według działań * 5.1.1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych * 5.1.2. Ułatwienie startu młodym rolnikom * 5.1.3. Poprawa przetwórstwa i marketingu artykułów rolnych * 5.1.4. Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego * 5.1.5. Różnicowanie działalności rolniczej * 5.1.6. Gospodarowanie rolniczymi zasobami wodnymi * 5.1.7. Rozwój i ulepszanie infrastruktury technicznej związanej z rolnictwem * 5.2. Poziom i struktura absorpcji programu SPO Rolnictwo * 5.3. Wdrażanie środków SPO Rolnictwo według beneficjentów działań * 5.4. Wpływ uwarunkowań na poziom i strukturę absorpcji środków SPO Rolnictwo * 6. WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW PLANU ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH 2004-2006 * 6.1. Realizacja Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich według działań * 6.1.1. Renty strukturalne * 6.1.2. Wspieranie gospodarstw niskotowarowych * 6.1.3. Wspieranie przedsięwzięć rolnośrodowiskowych i poprawy dobrostanu zwierząt * 6.1.4. Zalesianie gruntów rolnych * 6.1.5. Dostosowanie gospodarstw rolnych do standardów Unii Europejskiej * 6.2. Poziom i struktura absorpcji programu PROW 2004-2006 * 6.3. Aktywność gospodarstw rolnych według działań PROW 2004-2006 * 6.4. Wpływ uwarunkowań na poziom i strukturę absorpcji PROW 2004-2006 * 7. EFEKTY REALIZACJI PROGRAMU ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH 2007-2013 * 7.1. Realizacja działań osi 1 "Poprawa konkurencyjności rolnictwa i leśnictwa poprzez wspieranie restrukturyzacji, rozwoju i innowacji" * 7.1.1. Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie * 7.1.2. Ułatwianie startu młodym rolnikom * 7.1.3. Renty strukturalne * 7.1.4. Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów * 7.1.5. Modernizacja gospodarstw rolnych * 7.1.6. Zwiększanie wartości dodanej podstawowej produkcji rolnej i leśnej * 7.1.7. Poprawianie i rozwijanie infrastruktury związanej z rozwojem i dostosowaniem rolnictwa i leśnictwa * 7.1.8. Przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych oraz wprowadzenie odpowiednich działań zapobiegawczych * 7.1.9. Uczestnictwo rolników w systemach jakości żywności * 7.1.10. Działania informacyjne i promocyjne * 7.1.11. Grupy producentów rolnych * 7.2. Realizacja działań osi 2 "Poprawa środowiska naturalnego i obszarów wiejskich" * 7.2.1. Wspieranie gospodarowania na obszarach górskich i innych obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania (ONW) * 7.2.2. Program rolnośrodowiskowy * 7.2.3. Zalesianie gruntów rolnych oraz innych niż rolne * 7.2.4. Odtwarzanie potencjału produkcji leśnej, zniszczonego przez katastrofy, oraz wprowadzanie instrumentów zapobiegawczych * 7.3. Realizacja działań osi 3 "Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej" * 7.3.1. Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej * 7.3.2. Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw * 7.3.3. Odnowa i rozwój wsi * 7.3.4. Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej * 7.4. Realizacja działań osi 4 "LEADER" * 7.4.1. Realizacja działania "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" * 7.4.2. Wdrażanie projektów współpracy * 7.4.3. Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja * 7.5. Poziom i struktura absorpcji programu PROW 2007-2013 * 7.6. Aktywność beneficjentów we wdrażaniu działań PROW 2007-2013 * 7.7. Wpływ uwarunkowań na poziom i strukturę absorpcji PROW 2007-2013 * 8. DELIMITACJA PRZESTRZENNA ABSORPCJI ŚRODKÓW UNIJNYCH W LATACH 2000-2013 * 8.1. Sumaryczna ocena poziomu absorpcji * 8.2. Instrumenty Wspólnej Polityki Rolnej a rozwój obszarów wiejskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. DF 56533 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 405-[446].
Wstęp / 9 * Rozdział I * Koncepcje uprawnień prawotwórczych egzekutywy w kontekście systemu źródeł prawa / 19 * 1.1. Podstawy współczesnych koncepcji prawotwórstwa wewnętrznego / 20 * 1.2. Zasadnicze systemy uprawnień prawotwórczych organów wykonawczych / 31 * 1.2.1. Delegacja prawotwórcza w Wielkiej Brytanii / 34 * 1.2.2. Szeroki zakres uprawnień prawotwórczych władzy wykonawczej we Francji / 7 * 1.2.3. Sfera zewnętrzna i wewnętrzna działalności prawotwórczej egzekutywy w Niemczech / 61 * Rozdział II * Koncepcje uprawnień prawotwórczych w Polsce do 1997 roku / 72 * 2.1. Demokratyczne tradycje / 74 * 2.2. Socjalistyczne pojmowanie kompetencji prawotwórczych / 82 * 2.3. Okres transformacji ustrojowej / 108 * Rozdział III * System źródeł prawa w świetle Konstytucji RP z 1997 roku / 122 * 3.1. Problem normatywności aktów prawnych / 127 * 3.2. Dychotomia systemu źródeł prawa / 144 * 3.3. Prawo obowiązujące powszechnie / 151 * 3.4. Prawo międzynarodowe i ponadnarodowe w systemie źródeł prawa / 158 * 3.5. Charakter prawny aktów prawa miejscowego / 169 * Rozdział IV * Prawo obowiązujące wewnętrznie / 175 * 4.1. Kompetencja prawotwórcza w zakresie aktów wewnętrznych / 177 * 4.1.1. Upoważnienie do wydania aktu prawa wewnętrznego / 183 * 4.1.2. Organ wyposażony w kompetencję prawotwórczą / 189 * 4.2. Pojęcie „podległości organizacyjnej” / 208 * 4.3. Pojęcie i znaczenie autonomii organizacyjnej / 219 * 4.4. Przedmiot regulacji prawa wewnętrznego (tzw. res internae) / 226 * 4.5. Pojęcie i zakaz „refleksowego” działania na zewnątrz / 231 * 4.6. Formy źródeł prawa wewnętrznego / 234 * 4.7. Zagadnienie ogłaszania aktów prawa wewnętrznego / 241 * Rozdział V * Akty prawa wewnętrznego stanowione przez organy władzy ustawodawczej / 247 * 5.1. Akty wewnętrzne Sejmu i jego organów / 248 * 5.2. Akty wewnętrzne Senatu i jego organów / 262 * 5.3. Kwestia regulaminu parlamentarnego / 264 * 5.4. Uchwały Zgromadzenia Narodowego / 271 * Rozdział VI * Akty prawa wewnętrznego stanowione przez organy władzy wykonawczej / 274 * 6.1. Akty wewnętrzne prezydenta RP / 274 * 6.2. Akty wewnętrzne w ramach Rady Ministrów / 282 * Rozdział VII * Akty prawa wewnętrznego stanowione przez organy władzy sądowniczej 296 * 7.1. Akty wewnętrzne w ramach trybunałów / 299 * 7.2. Akty wewnętrzne w ramach sądowego segmentu judykatywy / 303 * Rozdział VIII * Akty prawa wewnętrznego stanowione przez pozostałe podmioty / 323 * 8.1. Najwyższa Izba Kontroli / 323 * 8.2. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji / 326 * 8.3. Narodowy Bank Polski / 328 * 8.4. Rzecznik Praw Obywatelskich / 333 * 8.5. Samorządy zawodów zaufania publicznego / 334 * 8.6. Szkoły wyższe / 345 * 8.7. Komisja Trójstronna do Spraw Społeczno-Gospodarczych oraz Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego / 357 * Rozdział IX * Zbiór czy system źródeł prawa wewnętrznego / 361 * 9.1. Cechy systemowe prawa wewnętrznego / 367 * 9.2. Relacje z prawem powszechnie obowiązującym / 376 * 9.3. Granica systemu prawa wewnętrznego – ogólny akt stosowania prawa / 380 * 9.4. Konsekwencje nielegalności aktów prawa wewnętrznego / 388 * Zakończenie / 395 * Bibliografia / 405
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 342 (1 egz.)
Kaucja: 54,40 zł
Książka
W koszyku
(Nie)przypadkowa edukacja / Piotr Błajet. - Wydanie pierwsze. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016. - 210, [2] strony : ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia przy przy rozdziałach
Wyobraźmy sobie (podążając za myśleniem Michała Hellera zawartym w jego pracy Filozofia przypadku) wszystkie prawa fizyczne, biologiczne, psychologiczne i socjologiczne, którym podlega człowiek, jako wielką siatkę. W siatce tej są puste przestrzenie albo "wolne miejsca" pozostawione na działanie przypadków. Bez nich, czyli bez zjawisk przypadkowych, cała struktura społeczna nie mogłaby funkcjonować, tak jak siatka bez pustych przestrzeni byłaby tylko bezładnym pęczkiem sznurków. Nasza egzystencja ma zatem charakter równocześnie nieprzypadkowy i przypadkowyW odniesieniu do edukacji praktyczne zastosowanie tej metafory oznacza z jednej strony respektowanie i wdrażanie do respektowania praw uniwersalnych, z drugiej zaś stwarzanie warunków dla dowolnej, eksploracyjnej aktywności ucznia i akceptacji błądzenia. W pierwszym przypadku obowiązywać będzie kryterium prawdziwości, czyli zgodności z prawdą obiektywną, w drugim natomiast obowiązujące będzie kryterium słuszności, czyli zgodności z wewnętrznymi odczuciami.Intencją autora zaprezentowanego zbioru esejów było wejście w świat postkonwencjonalny i naszkicowanie kontekstów, problemów, założeń i wyzwań edukacji postkonwencjonalnej. Edukacja taka mogłaby być inaczej określana jako otwarta (K. Popper), nieliniowa (M. Heller), transgresyjna (J. Kozielecki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [192]-218.
W książce podjęto próbę analizy różnicującej autyzm od innych głębokich zaburzeń w rozwoju w ujęciu diagnostyczno - terapeutycznym (ze szczególnym uwzględnieniem etiologii autyzmu). Punktem wyjścia stał się problem komunikacji oraz nabywania przez dzieci z głębokimi deficytami w rozwoju kompetencji społecznych.Autor dokonał analizy różnicującej autyzmu od zespołów zaliczanych do grupy PDD (Progressive Developmental Disorders): Landau-Kleffnera, Prader-Williego, Retta, Williamsa, Łamliwego Chromosomu X, Angelmana, Aspergera. Każdy rozdział jest poświęcony jednemu z zespołów w układzie: ogólny opis, diagnoza, przebieg rozwoju dziecka w zespołem, prowadzone terapie (z podziałem na: farmakologiczną, logopedyczną, pedagogiczną, modyfikację zachowań i rodzinną). Dołączono także tabelaryczne zestawienia pomocne we wczesnym różnicowaniu zespołów od autyzmu.Publikacja jest adresowana do pracowników naukowych, jak również praktyków i rodziców zajmujących się diagnostyką oraz wspomaganiem rozwoju dzieci z autyzmem i zespołami zaliczanymi do PDD.
Rozdział 1. Analiza różnicująca autyzmu i innych głębokich zaburzeń w rozwoju * Wprowadzenie * 1.1. Diagnoza * 1.2. Diagnoza w autyzmie * 1.3. Optymalizacja w systemie edukacji specjalnej - wprowadzenie do problematyki * Rozdział 2. Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej - studium terminologiczne * Wprowadzenie * 2.1 Ku unifikacji i precyzyjnemu określeniu terminu * 2.2. Podziały terapii pedagogicznej * Rozdział 3. Komunikcja - holistyczne modele wspomagania i rozwoju * Wprowadzenie * 3.1. Podejście teoretyczne * 3.2. Fotogramy jako graficzna metoda komunikacji wspomagająca pracę z dzieckiem z głębokimi deficytami rozwojowymi * Rozdział 4. Genetyczne koncepcje etiologii autyzmu - wprowadzenie do problematyki * Rozdział 5. Zespoły, w których występują zaburzenia autystyczne * Wprowadzenie * 5.1. Zespół Landau-Kleffnera * 5.2. Zespół Pradera-Williego (ZPW) * 5.3. Zespół Retta (ZR, ZTT, RTS) * 5.4. Zespół Williamsa (ZW, Zespół Williamsa-Burena) * 5.5. Zespół łamliwego Chromosomu X * 5.6. Zespół Angelmana * 5.7. Zespół Aspergera (syndrom Aspergera, ASPG1, ASPG2, ASPG3, ASPG4, ZA - w klasyfikacji DSM-IV 299.80 i ICD-10 F84.5)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15708 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52707 (1 egz.)
Kaucja: 23,20 zł
Książka
W koszyku
Indeks.
Izrael i krzyż to zbiór ośmiu studiów historycznoliterackich odsłaniających wcześniej przez badaczy niedostrzegane albo lekceważone - tematy żydowskie w dziełach pisarzy polskich XIX wieku, takich jak m.in. Zygmunt Krasiński, Henryk Sienkiewicz i Stefan Żeromski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54975 (1 egz.)
Kaucja: 53,89 zł
Książka
W koszyku
(Polityka w Kulturze)
Tyt. oryg.: "The strange non-death of neo-liberalism".
Bibliogr. s. 221-223. Indeks.
W samym centrum tej zagadki leży rozbieżność między faktycznie istniejącym neoliberalizmem a jego sterylną ideologicznie wersją. Ten pierwszy w niczym nie przypomina bowiem deklarowanego poświęcenie wolnemu rynkowi, jest ona raczej oddany dominacji wielkich korporacji w życiu publicznym. Popularna konfrontacja wolnego rynku z państwem, która w wielu krajach wydaje się głównym obszarem konfliktu politycznego, ukrywa istnienie tej trzeciej siły, która z kolei jest bardziej potężna niż każda ze stron owej pozornej konfrontacji i która wpływając na obie z nich, modyfikuje sposób ich działania. Polityka początku dwudziestego pierwszego wieku kontynuując trend rozpoczęty w poprzednim wieku, dodatkowo jeszcze wzmocniony przez kryzys, zamiast konfrontacją, stała się więc serią wygodnych porozumień między rynkiem, państwem i wielkimi korporacjami. Głównym celem tej książki jest wskazanie, dlaczego debata polityczna, która wciąż jest organizowana wokół konfliktu między państwem a rynkiem, pomija problemy tworzone przez to niezwykle ważne zjawisko, jakim jest działalność wielkich korporacji. Z przedmowy Autora
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-341, netogr. s. 342-344.
Książka Edukacja wielokulturowa. Działania podejmowane w Polsce ma charakter podręcznikowy. Zawiera podstawowe informacje dotyczące grup odmiennych kulturowo: mniejszości narodowych i etnicznych, uchodźców, repatriantów oraz imigrantów, działań edukacyjnych skierowanych do tych środowisk oraz programów uwrażliwiających kulturowo adresowanych do społeczeństwa polskiego o wymienionych grupach. Autorka zawarła swoje spostrzeżenia dotyczące dobrych metod pracy w środowisku odmiennym kulturowo na podstawie prowadzonych badań, literatury przedmiotu, dostępnych opracowań materiałów edukacyjnych a także własnego zaangażowania w projekty edukacyjne. Publikacja adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców - antropologów, socjologów, pedagogów, edukatorów i działaczy kultury oraz osób stykających się z reprezentantami odmiennych kultur. Autorka w swej monografii przedstawia panoramę działań edukacyjnych w Polsce mających charakter wielokulturowy i międzykulturowy. Celem tego podejścia miała być swoista "mapa" edukacji wielokulturowej, dająca wyobrażenie o skali tych przedsięwzięć, ich profilu, o ich skuteczności i funkcjonalnym (nie)dopasowaniu do aktualnych potrzeb. Drugim ważnym celem autorki była niewątpliwie chęć identyfikacji różnego rodzaju słabych punktów owych przedsięwzięć edukacyjnych.Z recenzji prof. dr. hab. Aleksandra Posern-Zielińskiego
* Wstęp /13 * Rozdział 1. Wielokulturowość i edukacja wielokulturowa / 19 * 1.1. Zrozumieć wielokulturowość / 19 * 1.1.1. Wielokulturowość a dominacja kulturowa / 21 * 1.1.2. Wielokulturowość a zakorzenienie 23 * 1.1.3. Wielokulturowość a konieczność współdziałania / 24 * 1.2. Zrozumieć edukację wielokulturową / 26 * 1.2.1. Definicja edukacji wielokulturowej / 26 * 1.2.2. Cele i treści edukacji wielokulturowej / 28 * 1.2.3. Edukacja formalna i nieformalna / 32 * 1.2.4. Metody nauczania edukacji wielokulturowej / 34 * Rozdział 2. Mniejszości narodowe i etniczne a edukacja wielokulturowa / 38 * 2.1. Sylwetka mniejszości narodowych i etnicznych / 38 * 2.1.1. Mniejszości narodowe, etniczne oraz posługujące się językiem regionalnym – definicja / 39 * 2.1.2. Liczba mniejszości narodowych, etnicznych oraz posługujących się językiem regionalnym / 42 * 2.1.3. Skąd pochodzą i gdzie mieszkają mniejszości w Polsce? / 44 * 2.1.4. Czym różnią się od siebie mniejszości? / 49 * 2.1.5. Problemy mniejszości / 52 * 2.2. Edukacja mniejszości narodowych i etnicznych / 56 * 2.2.1. Edukacja szkolna mniejszości – historia / 57 * 2.2.2. Edukacja szkolna mniejszości – współczesność / 59 * 2.2.2.1. Szkoły z językiem nauczania mniejszości / 62 * 2.2.2.2. Szkoły dwujęzyczne / 67 * 2.2.2.3. Szkoły z dodatkową nauką języka mniejszości / 69 * 2.2.2.4. Szkoły z dodatkowymi zajęciami dla uczniów romskich / 73 * 2.2.3. Edukacja nieformalna przedstawicieli mniejszości / 80 * 2.2.4. Wnioski i rekomendacje / 82 * 2.3. Edukacja o mniejszościach narodowych i etnicznych / 84 * 2.3.1. Edukacja o mniejszościach narodowych i etnicznych w szkole / 85 * 2.3.2. Edukacja nieformalna o mniejszościach narodowych i etnicznych / 89 * 2.3.2.1. Edukacja o mniejszościach dla różnych grup docelowych / 90 * 2.3.2.2. Scenariusze o mniejszościach narodowych i etnicznych / 96 * 2.3.3. Wnioski i rekomendacje / 100 * Rozdział 3. Uchodźcy a edukacja wielokulturowa / 103 * 3.1. Sylwetka uchodźcy / 103 * 3.1.1. Uchodźca – definicja / 104 * 3.1.2. Liczba i miejsce pochodzenia uchodźców / 106 * 3.1.3. Droga do statusu uchodźcy / 108 * 3.1.4. Miejsce życia osoby oczekującej na status uchodźcy / 110 * 3.1.5. Problemy uchodźców / 112 * 3.1.6. Przystosowanie się do życia w Polsce / 114 * 3.2. Edukacja uchodźców / 116 * 3.2.1. Edukacja szkolna uchodźców / 117 * 3.2.2. Edukacja uchodźców w ośrodkach / 124 * 3.2.3. Edukacja nieformalna uchodźców / 126 * 3.2.3.1. Szkolenia zawodowe / 127 * 3.2.3.2. Szkolenia prawnicze / 128 * 3.2.3.3. Szkolenia językowe i kulturowe / 129 * 3.2.4. Wnioski i rekomendacje / 131 * 3.3. Edukacja o uchodźcach / 135 * 3.3.1. Edukacja o uchodźcach w szkole / 135 * 3.3.1.1. Przygotowanie szkoły na przyjęcie uchodźcy / 137 * 3.3.2. Edukacja nieformalna o uchodźcach / 139 * 3.3.2.1. Edukacja o uchodźcach dla różnych grup docelowych / 141 * 3.3.2.2. Scenariusze na temat uchodźców / 145 * 3.3.3. Wnioski i rekomendacje / 147 * Rozdział 4. Imigranci a edukacja wielokulturowa / 150 * 4.1. Sylwetka imigranta / 150 * 4.1.1. Imigrant – definicja / 151 * 4.1.2. Liczba imigrantów / 152 * 4.1.3. Jakich mamy imigrantów? / 154 * 4.1.4. Skąd pochodzą i dlaczego przybyli? / 157 * 4.1.5. Problemy imigrantów / 160 * 4.1.6. Przystosowanie się do życia w Polsce / 163 * 4.2. Edukacja imigrantów / 166 * 4.2.1. Edukacja szkolna imigrantów / 167 * 4.2.1.1. Język polski dla cudzoziemców w szkole / 170 * 4.2.1.2. Przygotowanie nauczycieli do pracy z młodzieżą innej narodowości niż polska / 172 * 4.2.1.3. Edukacja języka kraju pochodzenia: szkoła ormiańska i szkoła wietnamska / 174 * 4.2.2. Edukacja nieformalna imigrantów / 177 * 4.2.2.1. Informacja jako rodzaj edukacji imigrantów / 179 * 4.2.2.2. Nauczanie języka polskiego jako obcego / 180 * 4.2.3. Edukacja studentów zagranicznych / 182 * 4.2.4. Wnioski i rekomendacje / 183 * 4.3. Edukacja o imigrantach / 185 * 4.3.1. Edukacja o imigrantach w szkole – teoria / 186 * 4.3.2. Edukacja o imigrantach w szkole – praktyka /187 * 4.3.3. Edukacja nieformalna o imigrantach / 190 * 4.3.3.1. Edukacja o imigrantach dla różnych grup docelowych / 192 * 4.3.4. Wnioski i rekomendacje / 194 * Rozdział 5. Repatrianci a edukacja wielokulturowa / 198 * 5.1. Sylwetka repatrianta / 198 * 5.1.1. Repatriant – definicja / 199 * 5.1.2. Liczba repatriantów / 202 * 5.1.3. Jacy są, skąd pochodzą i gdzie mieszkają? / 203 * 5.1.4. Dlaczego przybyli? / 205 * 5.1.5. Droga do statusu repatrianta / 207 * 5.1.6. Problemy repatriantów / 211 * 5.1.7. Przystosowanie się do życia w Polsce / 215 * 5.2. Edukacja repatriantów / 219 * 5.2.1. Edukacja w kraju pochodzenia / 219 * 5.2.1.1. Kursy języka polskiego w kraju pochodzenia / 220 * 5.2.1.2. Biblioteczka i poradnik / 222 * 5.2.2. Edukacja szkolna repatriantów / 223 * 5.2.3. Edukacja nieformalna repatriantów / 226 * 5.2.3.1. Kursy językowe / 227 * 5.2.3.2. Kursy adaptacyjne / 230 * 5.2.3.3. Kursy zawodowe / 234 * 5.2.3.4. Kursy kulturowe / 236 * 5.2.3.5. Poradnictwo i wsparcie / 238 * 5.2.4. Wnioski i rekomendacje / 241 * 5.3. Edukacja o repatriantach / 243 * 5.3.1. Edukacja o repatriantach w szkole / 246 * 5.3.1.1. Przygotowanie szkoły na przyjęcie repatrianta / 247 * 5.3.2. Edukacja nieformalna o repatriantach / 250 * 5.3.2.1. Edukacja o repatriantach dla różnych grup docelowych / 251 * 5.3.2.2. Scenariusze na temat repatriacji / 254 * 5.3.3. Wnioski i rekomendacje / 255 * Rozdział 6. Inne programy edukacji wielokulturowej / 258 * 6.1. Edukacja wielokulturowa dla grup jednolitych kulturowo / 259 * 6.1.1. Uczenie o kulturach odległych i egzotycznych / 260 * 6.1.2. Odkrywanie własnej tożsamości / 262 * 6.1.3. Wiedza o stereotypach i stosunku wobec innego / 264 * 6.1.4. Wczucie się w sytuację wielokulturową / 269 * 6.1.5. Aktywizacja do podejmowania działań wielokulturowych /271 * 6.1.6. Tworzenie zaplecza merytorycznego edukacji wielokulturowej / 274 * 6.1.7. Wnioski i rekomendacje / 277 * 6.2. Edukacja wielokulturowa dla grup zróżnicowanych kulturowo / 278 * 6.2.1. Zauważenie różnorodności kulturowej / 279 * 6.2.2. Etnograficzne poznawanie kultury innego / 282 * 6.2.3. Porównywanie kultur / 284 * 6.2.4. Konfrontacja międzykulturowa / 286 * 6.2.5. Wykorzystanie różnorodnych potencjałów / 290 * 6.2.6. Wnioski i rekomendacje / 293 * Zakończenie / 297 * Aneks / 303 * Bibliografia / 309 *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17512 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.01.2020)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438).083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I * Mirosław R. Dąbkowski, Społeczny kontekst zastraszania * Rozdział II * Monika I. Dąbkowska, Kontekst psychospołeczny zastraszania (bullyingu) - styl atrybucji uczniów szkół gimnazjalnych a przemoc rówieśnicza Rozdział III * Sławomira Sadowska, Oblicza szkolnych relacji rówieśniczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w badawczych poszukiwaniach nauk społecznych odwołujących się do perspektywy podmiotowej * Rozdział IV * Ioannis Tsiantis (red.), Vademecum nauczyciela. Program zajęć klasowych profilaktyki zastraszania i przemocy w szkole * Rozdział V * Barbara Mikołajczyk-Kant, Poprawa relacji w grupie rówieśniczej i w otoczeniu grupy jako sposób przeciwdziałania przemocy * Rozdział VI * Artur Kołakowski, Jak pomóc rodzicom i nauczycielom dzieci mających problemy z zachowaniem * Rozdział VII * Mirosław R. Dąbkowski, Wstępne spostrzeżenia z implementacji Programu zajęć klasowych Profilaktyki Zastraszania i Przemocy w szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16160 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 317-333. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
W prezentowanej pracy analizie poddano dorobek polskich autorek prac pedagogicznych drugiej połowy XIX i początków XX wieku. Można powiedzieć, że były one ambasadorkami pewnych idei wychowawczych. Do najważniejszych z nich zaliczyć należy kształcenie charakteru, wychowanie do wartości, kształtowanie umiejętności samodzielnego działania, niezależnego myślenia i odpowiedzialności za własny rozwój, a także przygotowanie do życia w społeczeństwie. W piśmiennictwie kobiet tego okresu podejmowano próby zdefiniowania pojęcia "wychowanie". W swej twórczości autorki zwracały uwagę na dziedziny wychowania i przypisywały im określone zadania. Formułowały cel i najważniejsze zadania wychowania moralnego, religijnego, umysłowego, estetycznego i fizycznego. Prezentowały również swoje stanowisko w sprawie koniecznych zmian w oświacie. I chociaż nie wszystkie ich pomysły i koncepcje edukacyjne weszły w życie w postaci reform szkolnych, to działalność kobiet w obszarze wychowania i nauczania stawała się coraz bardziej widoczna i doceniana. To ich ogromnej pracy zawdzięczamy przygotowanie społeczeństwa na nadejście niepodległej Polski, a do ich piśmiennictwa i pewnych uniwersalnych idei wychowawczych odwoływały się następne pokolenia Polaków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19327 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. [313]-334.- Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 53011 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej